ITIL Practice Manager
De ITIL 4 Practices trainingen zijn bedoeld voor professionals die hun vaardigheden in specifieke praktijkgebieden willen bewijzen en valideren of een goede cross-practice samenwerking en effectieve service value streams tot stand willen brengen met praktische opdrachten ingebouwd in de trainingen.
Valideer jouw ITIL skills in specifieke practice gebieden
Bedrijfstrainingen op aanvraag
Het ITIL® Practice Manager (PM) pad
De praktijkmodules bieden een korte en flexibele training met de mogelijkheid om modules te bundelen, te mixen en te matchen.
Om het Certificaat Practice Manager te behalen, moeten alle 5 de individuele practices modules plus de ITIL Specialist Create, Deliver and Support module afgerond worden. Of de 3-daagse gebundelde of gecombineerde modules plus de ITIL Specialist: Create, Deliver and Support module.
Monitor, Support & Fulfil
De eerste set van 5 individuele ITIL-praktijken en Monitor, Support & Fulfil, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:
Plan, Implement and Control
De tweede set van 5 individuele ITIL-praktijken en Plan, Implement & Control, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:
Collaborate, Assure & Improve
De derde set van 5 individuele ITIL-praktijken en Collaborate, Assure & Improve, de gecombineerde opleiding die alle 5 praktijken omvat, bestaan uit:
ITIL Practice Manager Training
ITIL Practice Manager: voordelen
- Korte en flexibele opleiding
- Directe toepassing in reële werksituaties
- Bewijs en valideer vaardigheden op specifieke praktijkgebieden
- Kennis betreffende goede cross-practice samenwerking en effectieve service value streams
Hieronder vind je alle informatie per opleidingsonderdeel. Vul het formulier aan het einde van de pagina in om meer informatie aan te vragen.
ITIL Practice Opleidingsonderdelen
ITIL 4 Practitioner: Service Desk
De servicedesk is het contactpunt tussen de dienstverleners en de gebruikers.
Effectieve ontwikkeling en toepassing van de praktijk kunnen de gebruikerservaring, de klantervaring en het algehele succes van service relaties aanzienlijk beïnvloeden.
De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: De Service Desk is bedoeld voor IT-professionals die hun vaardigheden op dit specifieke praktijkgebied willen bewijzen en valideren.
ITIL 4 Practitioner: Problem Management
De ITIL 4 Practitioner: Problem Management praktijkmodule is bedoeld voor IT-professionals die de kans op en de impact van incidenten willen verkleinen. Dit door het identificeren van feitelijke en potentiële oorzaken van de incidenten. Ook leer men workarounds te creëren en veel voorkomende fouten te herkennen.
ITIL 4 Practitioner: Service Request Management
De ITIL 4 Practitioner: Service Request Management praktijkmodule is bedoeld voor IT-professionals die de overeengekomen kwaliteit van een dienst willen ondersteunen door alle vooraf gedefinieerde, door gebruikers geïnitieerde serviceverzoeken op een effectieve en gebruiksvriendelijke manier af te handelen.
ITIL 4 Practitioner: Monitoring and Event Management
De ITIL 4 Practitioner: Monitoring and Event Management practice module is voor IT-professionals die diensten en servicecomponenten systematisch willen observeren. En ook geselecteerde veranderingen die als events worden geïdentificeerd, willen registreren, rapporteren en erop willen reageren.
Change Enablement
De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Change Enablement is voor professionals die het aantal succesvolle service- en productwijzigingen willen maximaliseren door ervoor te zorgen dat risico’s nauwkeurig zijn ingeschat, door wijzigingen te autoriseren en door een wijziging schema te beheren.
Service Configuration Management
De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Service Configuration Management is bedoeld voor professionals die ervoor willen zorgen dat accurate en betrouwbare informatie over de configuratie van services en de configuratie-items die deze ondersteunen beschikbaar is waar en wanneer dat nodig is. Dit omvat informatie over hoe deze items worden geconfigureerd en de onderlinge relaties.
Deployment Management
De ITIL 4 Practitioner: Deployment Management praktijkmodule is voor professionals die willen leren hoe ze nieuwe of gewijzigde hardware, software, documentatie, processen of andere componenten kunnen verplaatsen naar live omgevingen. Dit kan ook gebruikt worden voor het uitrollen van componenten naar andere omgevingen voor testen of staging.
IT Asset Management
De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: IT Asset Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze de volledige levenscyclus van alle IT-assets kunnen plannen en beheren. Hiermee help je de organisatie waarde te optimaliseren, kosten te besparen, risico’s te beheren, besluitvorming over aankopen van IT-assets te ondersteunen voor hergebruik, buitengebruikstelling en verwijdering, en te voldoen aan wettelijke en contractuele vereisten.
Relationship Management
De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Relationship Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze tactische en strategische relaties tussen hun organisatie en haar belanghebbenden kunnen onderhouden.De praktijkmodule ITIL 4 Practitioner: Relationship Management is bedoeld voor professionals die willen leren hoe ze tactische en strategische relaties tussen hun organisatie en haar belanghebbenden kunnen onderhouden.
Meer informatie
Vragen of wilt je meer informatie ontvangen, neem dan gerust contact met ons op via het formulier.
20+ jaar ervaring
30,000+ professionals getraind
Alleen geaccrediteerde training